Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, November 20, 2012

Edisi Jiwa Kacau - Tetiba hilang kawalan...


Aku selalu mengalami kejadian camni..
Jalan-jalan-jalan...
Pimpin tangan anak..
Pusing2 pekan..
Tengok sana sini...
Benti sat beli air...
Jalan lagi sambil makan goreng keledek..

TIBA-TIBA...

Aku beli benda yang tak ketahuan kenapa aku beli..
Camni laa jadi masa aku beli laptop Dell sedangkan aku ada je laptop..
Camni laa jadi masa aku beli Gtab tanpa sebarang tujuan..
Camni gak masa beli DSLR tanpa ada perancangan..

Mesin jahit di atas..
Aku sudah deposit..
Tanpa berfikir kenapa aku perlu mesin jahit..
Aku tak minat menjahit..
Aku takde bakat menjahit..
Aku tak reti menjahit..

SO?!!!!

MIJ dah khutbahkan aku tadi lepas maghrib...
Dia terpaksa redho sebab aku dah letak RM200.00..
Esok dah nak anto salinan IC, slip gaji 3 bulan, salinan akaun bank, salinan bil letrik..
Aku telah beri persetujuan utk 6 bulan potong gaji..
RM1** sebulan..

** tu sebab aku pun ingat berapa sebenarnya kena bayar tetiap bulan..
Punya laa kan...

Huwaaa....
Sekali lagi menyesal dahulu pendapatan..

Tapi aku memang dah lama nak mesin jahit sendiri..
Sebab rasa tak puas hati upah potong kaki suar MIJ RM5.00 setiap kali anta..
MIJ cakap.. sebab RM5, nak jahanamkan duit 1K semata-mata utk jahit kaki seluar..


Alasan yang aku terfikir..
Kawan-kawan aku ada.. aku pun nak jugak!!!

Apa nak buat nih?!!

Burnkan RM200 tu..
Teruskan?!!

Malam ni confirm aku tak boleh tido..
.
.
.

5 comments:

umialya said...

sib baik akak punya manual jer, tersadar dlm stor, mula2 jer rajin

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

hahahaha... macam mana tu...

Butterflies said...

rileks arrr sis... sis kan rajin on9... sesekali survey tutorial buat baju budak... kalau baju pompuan lawa2x skirt comel2x... bila lapang boleh jahit baju anak...

Adelina said...

semua mummies kena ada mesin jahit...walaupun selalunya buat pekasam 6 bulan. Guna sekali pastu buat pekasam lagi...tapi berbaloilah ade mesin...tak rugi.

I want to lose weight said...

Kheeennnn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...