Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, October 29, 2012

The Thousandth Man

 

Ni drama pendek..
8 episod je..
Tapi aku suka.. sebab jalan citer beza sket pada drama lain..

3 kali dah drama bab2 Gumiho ni..
Semua pun aku suka tengok..
Cuma yang ni ending agak tak best sket..

Yang tak tau Gumiho ni mende.. meh aku citer..
Gumiho ni sebenarnya adalah serigala jadian..
Yang boleh muncul jadi pelbagai bentuk..
Selalunya jadi pompuan cantik ler..

Gumiho ni adalah lagenda yang sangat terkenal di Korea..


Heroin paling kiri sekali..
Yang tengah tu mak dia.. hujung kanan adik dia..
Mak dengan adik dia..
Dah berjaya transform jadi manusia..
Sebab depa dah makan 1000 hati lelaki..

Yang heroin ni pulak..
Dia dah selesai 999 hati..
Lagi satu hati je dia nak kena makan..

Masalahnya..
Nak makan ni bukan boleh sebarang makan..
Hati yang depa nak makan tuh..
Mestilah hati yang mempunyai kasih sayang kepada dia..

Maksudnya dia kena bunuh pakwe sendiri..


Lelaki ke-1000 ni..
Heroin jumpa dalam flight..
Dia agak terperanjat sbb muka lelaki ni..
Sama dengan ex-bf dia yang mati sebab selamatkan dia..
Ex-BF dia tu selamatkan dia dari mati lemas..
Wpun masa tu ex-bf dia dah tau yang heroin ni gumiho..

Atas sebab itu, heroin sangat sayang pada ex-bf dia..


Hero ni pulak ada restoran..
Nama restorannya LAST...
Peliknya.. tak semua orang boleh makan kat restoran dia..
Nak makan kat situ mesti ada sebab..
Pastu menu semua mesti dia yang pilih..

Dia wat camtu supaya orang2 yg dapat makan kat situ..
Akan simpan memori sampai bila-bila..
maybe sebab..
Dia ni ada sakit..
Dan ada masa 3 bulan je untuk hidup..


Nanti.. adik heroin pun suka gak pada hero..
Adik dia lama dah dapat jadi manusia..

Akhirnya..

Ada yang mati..

Siapakah?

Adakah heroin Gumiho?
Adakah hero yang ada masa 3 bulan je untuk hidup?

So, meh order ;)
.
.
.

1 comment:

harlinah said...

Kak buat blogwalking, nak tya 1 cd drama korea akak jual bape ek? termasuk delivery charges?

Email to: harlinah_isabella@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...