Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, October 23, 2012

Arang And the Magistrate


Peminat Lee Jung Ki..
Yang tertunggu-tunggu drama dia..
Ni citer Arang & The Magistrate sudah muncul..

Genre romantic comedy fantasy action..


Hero ni baru dilantik sebagai Majistret..
Dia ada kebolehan yang luar biasa..
Iaitu boleh melihat hantu..

Kebiasaannya..
Dia abaikan je hantu-hantu tu..
Sebab malas nak layan permintaan hantu2 yg minta tolong..

Hero ni pergi ke satu tempat untuk cari mak dia..
Daerah Miryang..
Kat sana la dia jumpa Arang..


Ni ler Arangnya..
Arang ni aku agak laa kan..
Dalam Korea maksudnya hantu/roh..

Arang ni dia mati dibunuh secara kejam...
Dan dia tak tahu kenapa dan siapa yang bunuh dia..
Atas sebab itu roh dia tak dapat naik ke langit..

Bila dia dapat tahu hero ada kebolehan untuk lihat hantu..
Dia cuba minta tolong hero..
Mula-mula hero tak mahu tolong..
Tapi, bila dia ternampak klip rambut mak dia yg dipakai oleh Arang..
Baru dia nak tolong dengan harapan bila Arang pulih ingatan..
Dia dapat beritahu kat mana mak dia..

Arang ni pulak..
Lepas dia mati..
Memang dia tak ingat apa dah..


Arang ni cerita asal dia kena bunuh tu..
Memang sedih..
Dia dibesarkan tanpa mak..
Dijaga oleh seseorang yang berniat jahat ke atas dia..

Penjaga dia ni.. suh penjahat rogol untuk musnahkan hidup Arang..
Bila Arang melawan, dia tikam Arang dan tinggalkan dalam hutan..

Ayah Arang ni pulak, Pegawai Majistret time tu..
Ingat Arang ni lari ikut lelaki..
Jadi, dia pun letak jawatan oleh kerana malu..

Lepas kejadian tu..
Arang pun muncul depan setiap Majistret yang menggantikan tempat ayah dia..
Semua pun lari ketakutan.. jangankan kata nak tolong..

Last sekali, itu ler hero yang jadi Majistret ke-4


Hujung sekali tu 2nd heroin..
2nd heroin ni.. dengan heroin iras laa pulak..

Lepas dia jadi majistret kat kawasan tu..
Dia pun mulakan laa siasatan pasal apa Arang tu mati..
Masa ni muncul 2nd hero..


Time nak membongkar & menyiasat ni..
Akhirnya depa jatuh cinta..
Hantu dengan manusia..

Malangnya..
Arang hanya ada masa 3 kali bulan penuh sahaja..

So, apa jadi sudahnya..

Kena laa tengok kalau nak tahu :)
.
.
.

4 comments:

Min Aina Ila Aina said...

Kak Zel, saya peminat Jun Ki.hehe. Saja tanya akak ni, kot ade. Akak ada cerita Iijimae tak. Memang dah lama, 2008 punye cerita, tapi saya ketinggalan.

I want to lose weight said...

Ada, tapi tak tau laa boleh buat copy lagi ke tak? sbb DVD tu dah lama

Min Aina Ila Aina said...

akak try dulu na, kalau ok akak bgtau, nanti sya order sekali dgn beberapa judul yg lain. thanks.

Min Aina Ila Aina said...

akak try dulu na, kalau ok akak bgtau, nanti sya order sekali dgn beberapa judul yg lain. thanks.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...