Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, July 10, 2012

Summer Scent



Ni la version asal drama yang main kul 7 kat TV3 skang ni..
Dejavu Kinabalu tu..
Katanya tak tiru pun drama ni..
Mungkin laa kot separuh jalan je sama..
Kot-kot kang ending lain pulak..

Berbalik pada Summer Scent ni..
Bab-bab awal.. sapa dah tengok Dejavu Kinabalu tu..
Memang semua serupa jer..

Awek hero mati eksiden..
Kemudian jantung dia didermakan pada heroin..
Hero yg frust gile.. bawa hari ke Italy sambil sambung belajar..
Balik dari sana.. dia terserempak dengan heroin yg pakai jantung awek dia..


Heroin ni muka lembut dan lawa..
Dia ni pulak.. bila terjumpa je dengan hero..
Jantung dia akan bergerak pantas.. berdebar-debar..
Cam ada satu perasaan yg berkehendakkan pada hero..

Asalnya.. dia tak tau pun yang jantung tu awek hero tu punya..

Heroin ni pulak dah ada tunang..
Tunang dia lak mmg jejaka gred A..
Baik.. caring.. hensem jugak..
Kira semua ciri-ciri lelaki idaman ada kat dia la..

Tapi, sejak jumpa hero..
Heroin rasa hati dia dah berubah..
Suka kat hero la pulak tanpa sebab musabab..


Hero ni pulak...
Masa kat Italy, adik heroin dah jumpa dia dulu..
Dan adik heroin jatuh cinta pada dia..
So, bila kak dia yang dah bertunang suka pada hero..
Dia laa jadi penentang utama..

Dalam Dejavu Kinabalu..
Si UZMA tu la kot ek..
Aku tak tau sangat sebab aku tak tengok drama tuh..


Sampai laa satu ketika.. depa dua kena bekerjasama..
Lagi laa merapatkan hubungan depa berdua..
Mengambil kira yang heroin dah bertunang..
Hero ambil keputusan untuk balik ke Italy..
Masa nak jumpa kali terakhir..
Di hari perkahwinan heroin..
Jantung heroin sekali lagi berdegup kencang..
Sampai pengsan!

Kali ni tunang heroin naik hangin laa..
Dia suh hero cepat laa balik Italy..
Tapi hero nak pujuk dulu supaya heroin operate sekali lagi..

Lepas dah berjaya pujuk tu..
Hero pun berlepas laa ke Italy..


Sampai je kat Italy..
Hero dapat berita yang operation gagal..
Heroin mati..

Lepas 3 tahun..
Hero kembali ke Korea pegang jawatan Pengarah Art Center..

Heroin pulak.. sebenarnya dia tak mati pun..
Dia dah terima jantung lain pulak..
Operate kat US..

Kat Art Center..
Depa bertembung sekali lagi..
Jantung heroin masih berdegup kencang..
Membuktikan bahawa memang mereka ditakdirkan bersama..

Kalau ikutkan sinopsis drama ni..

Memang bye-bye laa Bazli kesayangan ramai tu :)
.
.
.

1 comment:

k.MooN said...

akk x syg bazli, akk lbh syg si ammar tu..bagus lah zell dah review smpi ending, x yah akk tertunggu2..kang ade msa santai bleh tgk kan tonton.my..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...