Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, June 17, 2012

Dalja's Spring


Salah satu drama favorite aku...
Setiap tahun mesti ada ulang tengok..

Lama dah drama ni..

Genre romantic comedy..
Kisah cinta andartu dengan pakwe jauh lebih muda dari dia..


Dalam drama ni tak payah pening-pening..
Selalukan ada 2nd hero yang tak kurang lazat cam hero..
Tapi, dalam drama ni..
Tumpukan je sepenuh perhatian pada hero, Lee Min Ki :)


Drama ni berkisar pada kehidupan Oh Dal Ja..
Seorang anak dara yang dah berumur 33 tahun..
Bekerjaya di sebuah syarikat pengiklanan TV..
Kira lebih kurang dia berjaya laa dalam bidang kerja..

Namun, susah sangat nak bertemu jodoh..

Mula-mula dia taruh harapan pada officemate dia..
Tapi, mamat tu suka orang lain la pulak..
Selepas 3 kali keluar.. mamat tu terus terang yang depa tak sesuai..

Dalja pun bengkek laa..
Ntah camne.. masa nak balas dendam tu..
Dia teringat hero, Kang Tae Bong (KTB)..

KTB ni kerja dia.. takde keje..
So, dia ambil upah untuk buat apa saja..

Maka, Dalja pun upahlah KTB ni menyamar jadi boyfriend dia..
Nak tayang laa kat mamat yang reject dia tadi..

 kenapa gambar ni ada love bite :)

Nin dia hero.. Lee Min Ki atau dalam drama ni Kang Tae Bong..
Dia ni cucu jutawan sebenarnya..
Dan dia jugak sebenarnya adalah seorang peguam..

Tapi, sebab ada satu kes tu... dia mishandled..
membuatkan dia kecewa dalam dunia guaman..

Dia ni suka dan cinta sama Dalja..
Perlakuan dia romantik..
Caring..

Tapi dia susah sangat nak cakap Saranghe..

Sampai Dalja salah anggap yang dia saja nak main-main je..

Lepas tu.. kat hujung2..
Ex-awek dia muncul..
Dia kembali jadi peguam keje ngn ayah ex-awek tu..



Depa ni duduk serumah..
Sebab KTB takde rumah..

Nanti ada satu part..
Depa ni clash jugak..
Bukan sebab halangan keluarga..
Hat tu awal2 je.. sbb mak Dalja ngn mak KTB ni musuh..
Berebutkan ayah KTB masa muda-muda dulu :)

So, adakah depa bersatu kembali?
Apakah Dalja akan terus mementingkan karier berbanding cinta?
Berjayakah KTB meneruskan cita-citanya?
Apa cita-cita dia sebenarnya?
Bolehkah mak Dalja dan mak KTB berbaik-baik?
.
.
.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...