Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, April 1, 2012

Take Care Of Us, Captain


Sekali lagi heroin BOF menjadi heroin..
Kali ni dia jadi bakal pilot..
Citer ni best sangat dan aku suka..
Inspired drama...
Banyak hal2 yang membuatkan drama ini menarik..


Han Da Jin is an inspired pilot who tragically loses both of her parents after graduating from a prestigious pilot school in the US.

She looses her faith in flying, but finds a reason to fly again to make her father proud.

Kim Yoon Sung was Han Da Jin's fathers student and became a pilot under his studies, but after he tragically causes Han Da Jin's mother to die on the flight from Korea to San Francisco he loses faith in flying as well.

Kim Yoon Sung finds his desire to fly again and turns out to be a successful captain.

Han Da Jin and Kim Yoon Sung start to work together as captain and co-pilot, but Han Da Jin's way to become a successful captain is not guaranteed as Kim Yoon Sung wants to teach her the basics from the start.

Also on the way of Han Da Jin's success is Kang Dong Soo, a flight tower manager who first brings the not pretty side in Han Da Jin.



Ni ler hero...
Captain Kim Yoon Sung..

Ikutkan, KYS ni yang menyebabkan mak HDJ mati..
Masa dia jadi co-pilot kepada ayah HDJ..
Secara tak sengaja dia terusik satu benda dlm cockpit tu..
Sebabkan plane terbang tak sekata..
Mak HDJ dalam bilik air terjatuh..
Terus berlaku pendarahan..
Tapi ayah HDJ selaku pilot time tu..
Tak mahu buat pendaratan kecemasan dlm cuaca buruk..
Kerana ambik kisah tentang keselamatan penumpang lain..

Mak HDJ mati.. tapi sempat bersalinkan adik dia..



Bila HDJ tahu pasal apa mak dia mati..
Dia pun marah laa kat ayah dia..
Satu hari, masa perjalanan balik dari kubur..
HDJ anta SMS minta maaf kat ayah dia..
Ayah dia berhenti kat tepi jalan nak balas SMS..
Sekali lalu pulak lori langgar kete ayah dia dan mati..

Tinggal laaa HDJ dengan adik dia yang sakit...

 

Ni adik HDJ yang lahir dalam kapal terbang tu..
Dia ada masalah kesihatan disebabkan kelahiran dia dulu..
So, lepas mak ayah dia mati..
HDJ la yang jaga adik dia..

Dalam masa dia nak jadi pilot tu..
Macam2 halangan la..
Nak2 pulak KYS yang jadi penyelia dia..
Wat salah sikit pun macam dah bagi kapal terbang terhempas..

So, nak tau kesudahan drama best ini..

wink wink ;)
.
.
.

1 comment:

IbuHanna said...

dah tgk! mmg bestttt..lagi2 sbb hero hemsem owh!..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...