Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, November 10, 2010

Sungkyunkwan Scandal

Satu lagi drama bergenre romantic comedy...
Drama ni dah habis tayang kat Korea minggu lepas..
Tapi kat KBS2 cenel M'sia, tengah tayang..
Drama ni asalnya adalah sebuah novel..

Hero - Micky DBSK atau skang ni dah tukar jd JYJ..
2nd hero & 3rd hero sumer hensem..
Hero jahat pun hensem jugak..
Camno ni?!!!

Drama ni berkisarkan zaman pemerintahan King Jeonjo..
Kisah pasal seorang gadis yang menyamar jadi lelaki..
Dan kemudiannya berjaya memasuki Sekolah Sungkyunkwan yang khas untuk bakal-bakal pegawai kerajaan..

Dia menyamar sbb pelajar sekolah ni akan dapat bantuan duit..
Dia lak perlukan duit untuk perubatan abangnya yg sakit..

Dalam sekolah ni, ada 3 kasta pelajar..
Noron - status paling tinggi spt golongan bangsawan, anak2 menteri kanan..
Soron - kedua tertinggi spt anak2 menteri & pegawai berprofil sederhana..
Namin - golongan biasa yang masuk berdasarkan kepandaian..

Kat sekolah ni, heroin jumpa dengan 3 orang kawan baik..
1- Lee Seon Jun - Noron anak perdana menteri
2- Geol Oh - Soron anak hakim
3- Gu Yong Ha - Namin yang menyamar anak saudagar

Lama jugak dia dapat simpan rahsia yg dia pompuan..
Sampai laa satu hari salah seorang drpd kawan dia dapat tau..

CINTA 4 SEGI?

Hehehe tiada dalam drama ini..
Dari awal.. hero suka heroin.. heroin suka hero...
Tapi hero ingat yang dia homoseksual suka sama jantina..

Ada 2nd hero yang suka heroin..
Tapi sampai ke sudah dia senyap je..

Citer ni bestnya part pelbagai kisah yg jadi kat sekolah Sungkyunkwan ni..
Raja pulak kasi depa 4 org ni task, utk cari satu surat rahsia..

Apabila rahsia heroin terbongkar, apa terjadi padanya?
Berjayakah surat rahsia itu dicari?
Apa kandungan surat tersebut?
Dapatkah hero bersatu dengan heroin?

Cam biasa laa ek..
Cumanya drama ini tiada dvd version..
Hanya avi utk tgk kat laptop @ pc sahaja..
Jumlah episod = 20
.
.
.

8 comments:

umi said...

slm kak...nak jugak..ttp nak dvd vr...bila ada ya.....

I want to lose weight said...

tak leh nak buat..
sbb bila compress utk dvd vr.. mulut tak sama suara..

masayu said...

zel, kmas nk jugak yang ni..nk yg main kat laptop dulu..pas tu nk yg dvd tu kemudianlah..tk sbr nak tgk..

LiAnA said...

citer ni mmg best!!

I want to lose weight said...

Kak Mas.. DVD version mmg tak buat..
Hanya version avi sahaja :)

I want to lose weight said...

Apa-apa hal sila emel ek..

SECRET MISSION :))

aBoi said...

yoochunnnn

umi said...

ok kak...nak jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...